Vyhodnocení služby PRO SENIOR za rok 2019
Rada města dne 24. 02. 2020 vyhodnotila provozní údaje služby PRO SENIOR, předložené provozovatelem Technickými službami Velká Bíteš, a to za rok 2019 (resp. vzhledem k datu zřízení služby reálně za druhé pololetí předmětného roku). Celkem bylo uzavřeno 8 rámcových smluv o poskytnutí osobní přepravy, prodáno 13 karet s celkovým počtem 110 jízd (tržba Kč 2.200,-), realizováno 68 jízd. Průměrný počet jízd za měsíc tak činil 11,3, průměrný počet osob využívajících službu za měsíc pak 1,3. Celkové náklady musíme rozdělit do dvou oblastí, jednak vstupní, tj. za pořízení služby (změna zřizovací listiny TS, zřízení koncese, výroba magnetického polepu, karta řidiče taxi) ve výši Kč 25.403,-, jednak provozní Kč 19.860,-, celkem tedy Kč 45.263,-.
Deklarovanou snahou města je zabezpečit základní dopravní obslužnost znevýhodněným cílovým skupinám občanů. Vzhledem ke skutečnosti, že rozhodování o charakteru služby je nyní už možné vést na základě alespoň nějakých získaných zkušeností, včetně důležité zpětné vazby od Vás, jimž by měla sloužit, Rada města současně rozhodla o úpravách PŘEPRAVNÍHO ŘÁDU pro rok 2020 takto:
Úprava PŘEPRAVNÍHO ŘÁDU pro rok 2020
- doplňuje se ustanovení, že (cit) …“V nutných případech je registraci možné provést i mimo kontaktní místo, a to prostřednictvím řidiče vozidla před nástupem klienta k první přepravě“.
- rozšiřuje se doba provozu takto: „Provozní doba PRO SENIOR je v pracovních dnech od 6:30 do 13:30 hod.“
- nově je možné domluvit i čekací dobu vozidla v cílovém místě, a to maximálně v rozsahu do 15 minut.
Závěr:
Na základě vyhodnocení loňských nákladů ve vazbě na možná opatrněji pojatý rozsah služby jsme přemýšleli, jakým způsobem ji jednak zefektivnit, ale i Vám jít naproti. Jsme přesvědčeni, že jak nový způsob registrace přes řidiče vozidla, kdy hůře pohyblivým občanům odpadne prvotní cesta do kanceláře Technických služeb, tak rovněž rozšíření provozní doby, kdy jsme dokázali díky iniciativě Technických služeb zrušit přetržku v provozu, udělají danou službu pro Vás komfortnější. Po roce opět uvidíme, jak všechno ekonomicky i uživatelsky vyjde (předpokládaný odhad provozních nákladů je cca Kč 5.000,- měsíčně) a můžeme eventuálně postupovat dál.
JUDr. Alena Malá
místostarostka města